2008/09/10

my future's so bright, i got to wear shades

Idag fick jag en blick av hur jag vill att min framtid ska vara.

4 barn, volvo och villa vid havet är ju ett måste, men förutom det börjar jag inse vilka misstag jag har gjort.

International and European Law? HELLLO hur dum i huvudet får man vara. Jag valde juridik i brist på annat, kunde helt enkelt inte läsa till doktor och blah blah blah. Men nu börjar jag inse vad det är jag vill göra.

Film har på den senaste tiden varit en stor del av mitt liv. Jag har läste 4 år av film på High School, varav 2 år var på Higher Level inom IB programmet. Jag har börjar planera hur jag ska göra, och hoppas att om jag är riktigt ansvarig, så kanske mamma och pappa tycker det är en bra idé också. Jag känner mej sååå skyldig för att dom har betalat så mycket pengar för lägenhet och skola, och allt strul med att komma hit också. Men jag ska gå klart detta år i skolan. Jag ska lära mej så mycket som helst om juridik i världen, och plugga så hårt jag kan och bara vara den bästa studenten jag kan vara. Vem vet, kanske har jag ångrat mej än en gång när Juni kommer, och vill fortsätta med juridik. Men plannen just nu är att gå detta år i skolan, sen flytta till antigen Sverige eller Hong Kong, där jag har ställen jag kan bo på (antigen Gränsvägen eller hos mamma och pappa [hopefully]). Där vill jag plugga film på universitet, göra filmer under året, jobba på resturang eller i affär för att känna ihop lite pengar, och också resa runt lite i världen för att filma lite i främande länder och jobba som volontär på barnhem i Afrika och Syd-Amerika. Det skulle vara en sån otrolig dröm, och man har faktist hela livet på sej att göra vad man vill. Jag var så otroligt nervös med att ta en gap year, för jag tänkte att när jag väll börjar skolan kommer jag vara 1000 år äldre än alla andra, men som det är nu är jag den yngsta av alla jag känner. Så, jag känner ju att jag kan ta lite "me-time" nu också.

Men hur som helst, jag har mailat min moster och frågat henne om information om hennnes jobb och kraven dom har för att söka dit. Sen ska jag kolla ut klasser man kan ta i Hong Kong och Sverige, om det finns någon part-time course jag kan ta i film. Jobb ska jag också kolla efter, så när sommar väll är här och mitt första skol år är klart, så är jag helt redo för att begå på nya äventyr!

Jag håller på att skriva en film nu, men jag vill inte berätta några detaljer om den än. Helt enkelt en film om problem i världen.

Man måste faktist välja någonting man brinner för, och film är helt enkelt en otroligt framtid för mej.


Fingers crossed?

xox

0 kommentarer: